Saturday, July 31, 2004

Maisisi Yeso!!

No e vi i Meru. Det e her hoved kirken til East African Pentacostal Church er.
Kom hit fra Maralal i gaar. Maralal e det kuleste stedet eg har vaert paa. Om kveldene kunne du hore de innfodte synge til sine guder, de gikk kledd i tepper (Shoka), hadde haugevis med smykker og var utrolig kule. Ble godt kjent med to av lederne der, fantastisk humor!! Var paa besok i flere menigheter der, som nettopp e startet. Smaa jordhytter fullpakket med mennesker. Saa fire mennesker bli frelst der!! Ene dagen danset de for oss, og eg og Dagun ble dradd frem for aa danse. Ene pastoren fikk latterkrampe og klarte ikke aa slutte aa le i fem minutt etterpaa. :) Morro!!
Ene dagen ble Thomas, Dagun og eg igjen i Maralal mens de andre dro paa kameltur i mange timer. Vi fant ut at vi ogsaa ville ta en liten tur, saa vi leide tre kameler i en time. Men vi kom ikke saa langt... Ca 100 meter etter at vi startet skulle Dagun ta frem kameraet som hun hadde i en sekk paa ryggen. Naar hun tok den frem kom hun borti baken til kamelen, og den fikk panikk... Dagun beviste at hun ville vaert veldig flink i rodeo... Var skikkelig skummelt. Kamelen hennes rygget nesten borti min som var bundet sammen med Thomas sin, og eg saa oss for meg liggende i en haug paa bakken med brukne bein og armer og tre kameler over oss. Kunne gaatt skikkelig gale, men takk Gud, det gikk veldig bra. Vi opplevde mer paa vaar ti minutts tur enn de andre opplevde paa fem timer, saa vi burde nok bare vaere fornoyd :)

Har virkelig blitt gla i Samburu folket. Skal eg ta hovedoppgave e det nok fare for at eg havner her...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home