Monday, July 05, 2004

Testing, testing..

No har eg visst kastet meg på denne blog-bølgen eg og.
Tenkte det e kjekt å ha når eg skal ut å reise til Afrika no først og andre steder eg skal dra i fremtiden.

Eg har kalt blogen 'I Herrens hender', for det er det eneste stedet jeg kan leve det virkelige livet. Der finner jeg hvile og oppmuntring, formaning og trøst. Er det en ting vi kan være sikker på så er det at Gud er her - alltid.

Den siste tiden har jeg blitt helt oppslukt av Guds ord. Jeg holder på å lese hele bibelen, og har nettopp lest kongebøkene og holder på i krønikebøkene. Dette er bøker jeg tenkte jeg bare måtte komme meg gjennom for å komme til de mer interessante bøkene, men det jeg oppdaget underveis var at Gud også taler gjennom de bøkene. Mektige gjerninger og mennesker som torde å stå opp for Gud. Midt i all ugudeligheten var det noen som så hvem Gud virkelig er.

Vi har ofte lett for å se på disse msk i bibelen som helter. De e jo i bibelen, så de kan jo ikke være som oss... Men det Gud viste meg var at disse menneskene måtte handle på Guds ord for å bli nevnt. Daniel ville ikke bli nevnt hvis han ikke handlet på det Gud fortalte ham, da ville han bare vært en i mengden...
Vi kan også bli helter for Guds rike hvis vi bare begynner å handle på det han sier oss.

På møtet i Kristent Fellesskap i dag var det en som fortalte oss en liten fortelling:

En mor og en sønn var på en klassisk piano konsert. I den tiden som gikk fra de kom dit og før konserten begynte, forsvant gutten. Plutselig kunne de høre noen som spilte en enkel melodi på pianoet på scenen. Det var den lille gutten. Pianisten som skulle ha konserten kom frem og satte seg på krakken ved siden av gutten og bad ham om å fortsette å spille. Så begynte han å spille sammen med gutten. Han innhyllet guttens spilling i sin egen musikk slik at det ble vakker musikk.

Det er dette Gud gjør med våre liv. Vår melodi kan kanskje være enkel og spinkel, men når Gud får spille med oss blir det en fantastisk melodi!!! :)

Hege

0 Comments:

Post a Comment

<< Home