Monday, July 05, 2004

Tankekors...

Leser en bok no som heter 'Kallet' av Broder Andreas. Her forteller han om sitt arbeid i land som er lukket for all forkynnelse. En periode arbeidet han aktivt på Cuba, og ble der nøye overvåket av politiet. En dag snakket han med kulturministeren på Cuba. Dette er en liten del av deres samtale:

'Er du klar over at dersom kirken i Russland virkelig hadde vært kristen, ville det ikke ha blitt noen revolusjon?' - broder Andreas
'Visst er jeg det, og jeg trenger ikke fortelle deg hvor glad jeg er for at de fleste kristne rundt omkring i verden ikke er særlig kristne. Det er grunnen til at revolusjonen vil spre seg. Ingen ting kan stoppe den. Vi har ett mål - å vinne verden. Men det virker som om de kristne er mer opptatt av et tomt framtidshåp. Jeg kan bare respektere en kristen hvis han prøver å vinne meg for sin tro, men heldigvis er det ikke altfor mange slike...' - Cubas kulturminister

Noe å lære??

0 Comments:

Post a Comment

<< Home